۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵

رئیس سازمان شیلات ایران:

شرایط برای سرمایه گذاری اوقاف در شیلات خوزستان فراهم است

شرایط برای سرمایه گذاری اوقاف در شیلات خوزستان فراهم است

اهواز - رئیس سازمان شیلات ایران گفت: خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه توسعه شیلات دارد و شرایط برای سرمایه گذاری اوقاف در این خصوص فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی ظهر امروز سه شنبه در ادامه سفرهای استانی به همراه مهدی دهقانی مشاور معاون وزیر و مدیر کل امور استان‌ها، قربانزاده، مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه، و رئیسی، معاون صید و بنادر ماهیگیری این سازمان و همچنین حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پس از استان لرستان وارد خوزستان شد و ظرفیت‌های حوزه آبزی پروری استان و شهرستان دزفول را مورد بررسی قرار داده و بر فعال سازی تمامی ظرفیت‌ها تاکید کرد.

وی بیان کرد: در سالی که مزین به جهش تولید با مشارکت مردمی است تحقق برنامه هفتم توسعه و حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید در دستور کار است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: استان خوزستان از ظرفیت‌های بالای شیلاتی برخوردار است و باید برای تأمین آبزیان با توجه به محدودیت‌های آب شیرین در حوزه آبزی پروری فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه اقتصاد دریا پایه صورت گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه شرایط برای سرمایه گذاری اوقاف در استان خوزستان فراهم است بر استفاده بهینه از این فرصت‌ها در عرصه تکمیل زنجیره ارزش آبزیان و اقتصاد دریا محور به ویژه ایجاد مراکز تکثیر و نرسری ماهیان دریایی و میگو و پرورش ماهی در قفس در خوزستان تاکید کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در ادامه گفت: پس از ارزیابی طرح‌های پیشنهادی استان خوزستان توسط کمیسیون سرمایه گذاری سازمان اوقاف سعی به اقدام خواهیم داشت.

مدیر کل شیلات خوزستان همچنین ضمن تشریح قابلیت‌های بالقوه استان از مناطق سردسیر شمالی تا مناطق گرمسیر جنوبی و نوار ساحلی مهمترین زمینه‌های سرمایه گذاری استان را مطرح کرد.

کد خبر 6258178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha